niedziela, 13 listopada 2011

Ocena 360. Ankieta badania

Fundamentem oceny 360 stopni jest twierdzenie, że najbliższa prawdy wartość liczbowa kompetencji analizowanego menedżera winna zostać uzyskana poprzez agregację oceny innych zatrudnionych przykładowo szef, pracownicy niższego szczebla, osoby z podobnych miejsc itp.

Wykres oceny 360 stopni

W tej notatce uwaga zostanie wybrana na uzyskaniu wypowiedzi pytanych w postaci najczęstszych sposobów: wydrukowana, ankieta, i ankieta w sieci firmowej. Na pozór są to metodologie takie same; w każdym z tych przypadków ankietowany anonimowo wygłasza oceny wypowiadając opinię o ocenianej osobie. Ankiety standardowa i intranetowa mają identyczną kolejność kompetencji, a zatem można je traktować wymiennie.

Ważnym jest argument, który przekonuje do stosowania w w kilku sytuacjach formularzy elektronicznych. W tej sytuacji (i często tak robią nakierunkowane na jakość wniosków firmy consultingowe informatyczne) operator badania tak pisze program komputerowy sterujący badaniem, by każde z ocenianych zachowań były prezentowane w nieuporządkowanej kolejności. W związku z tym, że zniechęcenie do pracy nad ankietą osoby uzupełniającej formularz oceny wpływa bezpośrednio na podwyższenie błędu systematycznego wraz z kolejnym pytaniem, wykorzystanie losowego rozkładu zachowań wygładza wynik i czyni go nieco bardziej jednorodnym pod względem statystyki.


Inne blogi: Blog 1 Blog 2 Blog 3 Blog 4 Blog 5
Słowa kluczowe: ocena 360 stopni, badanie 360, ocena 360, badanie kompetencji pracownika, badanie kompetencji, ocena kompetencji, metoda 360, ankieta oceny 360, formularz oceny 360, ankieta on-line

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz