Badanie satysfakcji pracowniczej to jedno z ważnych przeprowadzanychocen w korporacjach. Może być dostawcą wiedzy odnośnie tego jak odbierane są warunki pracy oraz, jaka jest opinia pracowników o wdrożonej nowej struktury organizacyjnej.
Badania satysfakcji pracowniczych organizowane są najczęściej analogicznie do schematu: precyzyjne zdefiniowanie celu oceny satysfakcji, zdefiniowanie zestawu cech, definiujących model, odwzorowanie cech w ankiecie oceny, zebranie danych w badaniu ankietowym, opracowanie danych z ankiet oraz napisanie raportu postbadawczego.
Adekwatnie do potrzeb organizacji część lub całe badanie zwykle przekazywane jest do przeprowadzenia wybranej organizacji consultingowej IT, mającej potencjał merytoryczny, by zrobić wszystkie zamówione u niej zadania związane z poszukiwaną oceną.
Jednym z częstszych problemów organizacyjnych towarzyszących organizacji i realizacji ocen satysfakcji pracowniczych bywa ankieta badawcza, która adekwatnie do warunków bywa w formie papierowej ankiety lub wersji elektronicznej, jeśli respondenci mają możliwość skorzystania z sieci firmowej.
W każdym z tych przypadków, otrzymane w formularzu ankiety analizy dane z ankiet wprowadzane są do specjalnego narzędzia informatycznego (często jest to przygotowany specjalnie Microsoft Excel), który przeprowadza przekształcenia danych oraz analizy statystyczne. Ich adekwatność do celu określa m.in. jak wysoka jest jakość określonej w analizie rezultatu.
Inne blogi: Blog 1 Blog 2 Blog 3 Blog 4
Słowa kluczowe: badanie satysfakcji, badanie satysfakcji pracowniczej, badanie satysfakcji pracowników, badania ankietowe, formularz ankiety badawczej, ankieta badania, raport po badaniu, badanie on-line
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz