wtorek, 15 listopada 2011

Badanie satysfakcji pracowniczej. Raport po badaniu

Badanie satysfakcji pracowniczej to jedno z najczęściej prowadzonych badań w firmach. Jest ono dostawcą obrazu odnośnie tego jak odbierane są warunki płacowe jak również, co sądzą pracownicy o wdrożonej nowej organizacji ich pracy.

Badania satysfakcji pracowników prowadzone są najczęściej analogicznie do schematu: dokładne zdefiniowanie celu oceny satysfakcji, naszkicowanie zbioru cech, określających cel badania, odwzorowanie cech w ankiecie badawczej, zebranie danych w badaniu ankietowym, opracowanie wyników badania oraz napisanie raportu postbadawczego.

Raport oceny satysfakcji pracowniczejZależnie od planu firmy wybrane obszary lub całość prac zwykle przekazywane jest do wykonania wybranej organizacji konsultingowej z obszaru HR, która gotowa jest przeprowadzić wszystkie zlecone jej zadania związane z oczekiwaną oceną.

Największym problemów technicznych towarzyszących organizacji i realizacji analiz satysfakcji pracowniczych jest formularz ankiety, który w zależności od warunków bywa w formie tradycyjnej ankiety lub wersji elektronicznej, jeśli respondenci dostęp do sieci firmowej.

Niezależnie od rozwiązania, otrzymane w formularzu ankiety badania dane z formularzy wprowadzane są do odpowiedniego narzędzia informatycznego (często jest to przygotowany specjalnie plik arkusza), który dokonuje agregacje danych oraz obliczenia statystyczne. Ich jakość decyduje o tym jaka jest jakość otrzymanego w badaniu rezultatu.


Inne blogi: Blog 1 Blog 2 Blog 3 Blog 4
Słowa kluczowe: badanie satysfakcji, badanie satysfakcji pracowniczej, badanie satysfakcji pracowników, badania ankietowe, formularz ankiety badawczej, ankieta badania, raport po badaniu, badanie on-line

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz