Badanie satysfakcji zatrudnionych to jedno z często wykonywanych badań w korporacjach. Może być źródłem obrazu o tym jak postrzegane są warunki pracy oraz, jaka jest opinia pracowników o nowej struktury organizacyjnej.
Badania satysfakcji pracowniczych prowadzone są zwykle zgodnie ze schematem: dokładne określenie celu oceny satysfakcji, naszkicowanie zbioru cech, definiujących model, reprezentacja cech w ankiecie oceny, zebranie danych w badaniu ankietowym, agregacja danych z ankiet i napisanie raportu z badań.
Adekwatnie do planu korporacji część lub całość prac często powierzane jest do przeprowadzenia wybranej firmie doradczej, która gotowa jest przeprowadzić wszystkie zamówione u niej prace związane z poszukiwaną oceną.
Jednym z większych problemów realizacyjnych towarzyszących organizacji i przeprowadzeniem badań satysfakcji pracowników jest formularz dla respondentów, który zależnie od potrzeb organizacji istnieje w formie papierowej ankiety lub wersji on-line, jeśli pracownicy dostęp do sieci zewnętrznej.
Pomijając wskazane rozwiązania, otrzymane w ocenie ankietowej badania dane z formularzy wpisane są do specjalnego narzędzia IT (w najprostszym przypadku może być to przygotowany specjalnie Microsoft Excel), który dokonuje agregacje danych oraz analizy statystyczne. Ich adekwatność do celu decyduje o tym jaka jest wiarygodność określonej w analizie rezultatu.
Inne blogi: Blog 1 Blog 2 Blog 3 Blog 4
Słowa kluczowe: badanie satysfakcji, badanie satysfakcji pracowniczej, badanie satysfakcji pracowników, badania ankietowe, formularz ankiety badawczej, ankieta badania, raport po badaniu, badanie on-line
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz