Powodem napisania tych niewielu zdań legła opinia pewnej komisji w RIF sprawdzających biznesplany PO IG 8.1. Wniosek został odrzucony na etapie oceny merytorycznej z uwagami, iż nie spełnia pojęciu e-usługi w definicji PARP PO IG, gdyż do skorzystania e-usługi wymagane jest zakupienie aplikacji na tablet, co powoduje, że nie nie zachodzi warunek skorzystania z e-usługi na żądanie operatora eusługi (konieczne inne działanie).
Nie byłoby może w tym rozumowaniu nic dziwnego, gdyby nie fakt, iż w portalu PARP leży sobie warta zerknięcia prezentacja poświęcona dobrym praktykom w projektach PARP 8.1. Jednym z pokazanych projektów jest praktycznie identyczny na poziomie IT pomysł, który wprawdzie realizuje całkowicie inną e-usługę, lecz występuje duże podobieństwo w metodzie działania.
Natychmiast rodzi się pytanie: zatem, czy wypracowano jednakowe metody oceny projektów POIG, czy też może składający projekt z chwilą złożenia wniosku jest skazany na stworzenie do opracowaniaprotestu oceny projektu. Ja nie znajduję odpowiedzi na w ten sposób sformułowane pytanie.
Przy okazji, zrobiłem prostą wyszukiwarkę internetową najczęściej wyszukiwanych słów kluczowych związanych z POIG: http://poig81.gugluj.pl
Inne witryny: Witryna 1,
Słowa kluczowe: parp po ig 8.1, ocena merytoryczna po ig 8.1, ocena projektów e-usługi, ocena merytoryczna, parp, po ig 8.1, protest oceny, kryteria oceny 8.1
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz