Kiedyś grupie osób mających doświadczenie z POIG 8.1 staraliśmy się znaleźć taki przykład e-usługi| w grupie osób, które w swojej pracy zawodowej stykały się w jakiś sposób z POIG 8.1 poszukiwaliśmy takiego przykładu e-usługi|podczas spotkania w grupie osób pracujących nad projektami POIG 8.1 zabawilismy się w poszukiwanie takiego przykładu e-usługi }, która nie miałaby zamiennika w świecie realnym lub substytut w świecie cyfrowym nie stanowiłby zagrożenia dla sprzedaży e-usługi. I mimo kombinowania na lewo i prawo nie udało nam się tego zrobić. Krótko mówiąc: od dawna nie wymyślono nic nowego i każdy z projektów w tej czy innej formie ma substytuty. Czy ma sens zatem składanie wniosku o unijne dofinansowanie w ramach PO IG 8.1? Oczywiście, że należy, bo po to mamy mózgi, by pokazać, iż substytuty te nie są zagrożeniem dla sprzedaży proponowanych produktów cyfrowych. Dla zobrazowania przykładem: skoro we wsi jest sklepik, to nie można otworzyć nowego ? Oczywiście, takie rozumowanie prowadzi donikąd, bo jeśli oferta będzie atrakcyjniejsza, nie tylko zdobędzie się istniejących klientów istniejącej konkurencji, ale można też stworzyć zapotrzebowanie rynku na nowe produkty i pokonać konkurentów. Dziś wszyscy chwalą sukces sprzedażowy Apple Corp. i ich ipadem. Ale wystarczy sięgnąć pamięcią 10 lat wstecz, by zobaczyć, iż na poziomie idei pomysły tabletów były, smartfonów również, ale to palma pierwszeństwa w wytworzeniu zapotrzebowania na produkt taki jak ipad należy się Cupertino. I tu jest klucz do sukcesu pomysłów innowacyjnych e-usług, o czym pamiętają rzeczoznawcy IT. Trudno wymyśleć coś całkowicie nowego, ale można wymyśleć taką sprzedaż produktów mniej lub bardziej oryginalnych, by znaleźli się klienci. Nie rezygnuj więc z pomysłu, znajdź za to nowy sposób sprzedaży.
Recenzenci są czuli na punkcie życzeniowego planowania sprzedaży na zasadzie takiej, że skoro mam oryginalny pomysł i świetną e-usługę, to pojawią się klienci, którzy zechcą to kupić. Nic bardziej mylnego – a recenzent to wie. Nie znajdą się, bo skąd mają o {twojej ofercie wiedzieć? Zanim napiszesz wniosek, poszukaj swojej grupy docelowej i ją poznaj. Nie miejsce tu na lanie wody i wyrażenie pobożnych życzeń, bo to natychmiast jest zauważone przez rzeczoznawców. Jeśli napiszesz, że chcesz sprzedawać lekcje angielskiego przez internet, to choć pomysł jest zgodny z celami działania, to wykazanie, że znajdziesz wielu odbiorców na tę e-usługę (plus paru swoich znajomych za free) jest praktycznie niewykonalne i wiedzą o tym członkowie komisji konkursowych w RIF.
Inne witryny: Witryna 1, Witryna 2, Witryna 3, Witryna 4,
Słowa kluczowe: PARP PO IG 8.1, PO IG 8.1, pisanie wniosków, unijne dofinansowanie, sprawdzenie wniosku przed wysłaniem, sprawdzenie wniosku, model biznesowy 8.1, biznesplan 8.1, wskaźnik produktu, wskaźnik rezultatu, konsulting it
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz